Afgelopen Week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia Taaza - WaarBenJij.nu Afgelopen Week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia Taaza - WaarBenJij.nu

Afgelopen Week

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

19 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo beste lezers. Echt super leuk om jullie berichten te lezen, sommige zijn echt lachen gewoon hahaha. En Sarah ik zie je brief verschijnen he ;)
Hier volgen dan mijn leuke gebeurtenissen van afgelopen week.
Over de maandag kan ik helaas niks spannends vertellen. Om eerlijk te zijn was het zo saai, dat ik vergeten ben wat ik ook alweer had gedaan op de maandag.
Maar we gaan wel snel door met dinsdag. Op dinsdag ben ik samen met Linda naar een salsa les gaan kijken. Nou we kwamen binnen en je zag meteen allemaal blanke gezichten ahha :D Er waren heel veel stagiaires. Er zaten 3 Nederlandse jongens tussen. Linda en ik mochten alleen maar kijken deze dag en helaas niet meedoen, omdat het gewoon te druk was en er gewoon geen plaats was op te shaken. Wel gaan we begin maart een cursus volgen. Na de les was er een inhaal les voor mensen die veel hadden gemist. Eigenlijk mochten Linda en ik niet mee doen, maar ik deed net alsof ik dat niet hoorde en sprong de dansvloer. Ik moest natuurlijk mijn moves laten zien. Na mij was Linda op de dansvloer gegaan. Ik kreeg natuurlijk te horen, dat ik niet veel lessen nodig had, omdat ik de basisstappen al redelijk kon! Jeeej hahaha :D

Zoals jullie wel allemaal wisten was het woensdag Valentijnsdag. Hier in Suriname wordt het best groot gevrierd, in ieder geval groter dan in Nederland. Op de markt en in de stad heb je allemaal kraampjes waar je bijv. kaarten, roosjes en grote knuffelberen kan kopen voor je lover. Op Valentijsdag heb ik helaas niks gekregen, maar ik heb wel iets gegeven. Ik heb Linda en Ellen namelijk een roos gegeven ( Oooh wat Lief). Verder ben ik samen met de meiden iets gaan drinken in de stad om ons Single bestaan te vieren haha

Op de donderdag ben ik samen met Linda 3 scholen gaan bezoeken waar we onze projecten gaan uitvoeren. Linda gaat op 3 scholen, waarvan ik op 1 zelf stage ga lopen. Toen we op 1 van de scholen van Linda waren, kregen we een rondleiding enzo. Maar op het einde van het gesprek zei de schoolleider, dat we de dag erna Carnaval mochten vieren met de Kinderen. En ja hoor: de dag erna om 8 uur stonden Linda en ik op de stoep van de school. De kinderen zagen er echt heel leuk uit. Sommige hadden niet eens geld voor een carnavalspakje, dus zij waren in dagelijks kleding gekomen.
De school had verder een band geregeld voor de kids, om gewoon even lekker te swingen ipv achter de boeken te hangen!
De band was echt super goed, ze speelde bijv het liedje 'Witte zwanen, zwarte zwanen' alleen dan met een Surinaamse flavour. Echt Cool. Maar ik stond eerst aan de zijkant mee te kijken enzo en voordat ik het wist, werd ik door een juf de dansvloer op getrokken. Ik had dus geen keus en ik moest gaan dansen, maar Linda kwam ook als snel op de dansvloer terecht.
Voordat we het wisten kwam er een cameraman binnen lopen samen met een presentator. Het was de bedoeling, dat het kind met de creatiefste kleding een prijs kreeg uitgereikt. Dus ook op deze school werd er een kind uitgezocht en dit werd dan opgenomen. Maar omdat deze school ook nog een live band had, werd dit ook nog opgenomen. Dus Linda en ik zijn al op tv geweest dezelfde avond. We zijn bijna 3 weken in Paramaribo en we zijn nu al beroemd haha :D
Ook werd me verteld door 1 van de meiden in huis, dat er een Nadiastraat en een Lindastraat bestaan in Paramaribo. Zij waren er namelijk langs gereden enzo. Dus ik heb ook een eigen straat hier. Mijn dagje kan niet meer stuk haha. Maar ik zal de bewoners van mijn straatje persoonlijk bedanken voor het bewonen van mijn straatje en ik zal ook een foto voor jullie maken. Ik heb er nog niet geweest, dus is wel spannend :D
Na de Carnavalviering hadden Ellen, Linda en ik afgesproken om eens aan de andere kant van de Surinaamse brug te gaan kijken hoe het daar is. Linda las namelijk in een boekje dat het zo moest zijn alsof de tijd had stil gestaan. Onderweg naar Commewijne ( Zo heet dat plaatsje) waren wij de schoolleider weer tegen gekomen. Hij vertelde dat hij zelf in Commewijne woonde en dat hij even op zijn vrouw moest wachten. Hij wilde ons daarna wel met de auto rondleiden enzo. Dus we hebben dan even op zijn vrouw gewacht en waren toen vertrokken naar de andere kant van de brug. Onederweg waren we even bij een klein restaurantje gestopt om Dawat te drinken. Dit is een roze javaans drankje met cocos. Ik wilde net drinken en toen zei hij van: Ja er zit cocos in en een klein beetje alcohol. Dus ik meteen: Ja sorry mag ik niet hebben. Hij wist dat ik geen alcohol dronk en hij hield me voor de gek. Hoe flauw kun je zijn he ;)
Hij was wel cool. Eenmaal aangekomen bij zijn huis, had zijn schoonmoeder heerlijk eten klaar gemaakt voor ons. Na het eten hebben wij een rondleiding gehad in zijn tuin. Zijn tuin was 300m lang ( ja je leest het goed). Na de rondleiding in zijn tuin zijn we weer de auto ingestapt en hebben we rond gereden in Commewijne zelf. Het was heel erg mooi om te zien, er was heel veel groen. Verder waren er ook veel oude huisjes van de vroegere gastenarbeiders. Ik was wel blij dat we dit tripje hadden gemaakt en lekker gratis. Zo zie je maar hoe gastvrij de mensen hier zijn.

Verder zijn we afgelopen zondag met 30 man naar White Beach geweest. Dit is een aangelegde strand in Paramaribo. We waren om half 11 vertrokken en 7 uur reden we weer richtting huis. We zaten echt gepropt in een busje. Het was een busje bestemd voor 24 mensen en wij zaten er weer met 30 man in haha :D Linda is echt rood geworden van het zonnen. Maar ik heb het geloof ik anderhalf uur uitgehouden in de zon en daarna ben ik maar lekker in de schaduw gaan zonnen :D
Dus zondag was ons chill dagje. Ik was echt blij dat we mooi weer hadden. De week daarvoor had het namelijk de hele dag geregend. Ook gistermorgen hadden we regen, maar dit trok snel weg.

Verder was ik gister even met Linda naar een internetcafe om een aantal fotos te plaatsen. Op de terug weg kwamen we aan bij ons poortje. Dus Linda en ik wilde net naar binnen lopen en opeens riep Floortje ( ook stundent van ons huisje: KIJK UIT!! Dus ik meteen van: Wat bedoel je? Zei zo van: Een Slang! Nou ik sprong meteen 3 meter naar achter. En Linda zag em niet eens. Dus ik weer naar voren gelopen om em aan te wijzen. Het leek alsof ie dood was. Echt eng gewoon. Vervolgens hebben we even de over buurman erbij geroepen. Door middel van een bezem hebben ze em ergens in de bosjes gegooid ahahhaa. Ik hoop dat ik er geen meer tegen kom!

Zo dit waren zo'n beetje mijn gebeurtenissen van afgelopen week. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik zou zeggen; Kom maar op met jullie berichten, ik kan niet wachten! Ook veel suc6 met het bekijken van mijn foto's en tot snel dan!

Love you and miss you
x Nadia ( straat) :D

  • 19 Februari 2007 - 20:19

    Saidaaatje:

    Hey meid,

    wat leuk om weer van je te horen! Tof dat je het naar je zin hebt daar,kan ook haast niet anders. Trust me, je mist momenteel niets hier in Limburg. Tenzij je van Bierzuipende dikke mannetjes houdt die losgaan tijdens carnaval!

    Miss you and take care!
    xxsaida

  • 19 Februari 2007 - 21:08

    Aziza:

    Leuuuuuuuuuuuuk Naadje dat je het super naar je zin hebt. Echt geweldig wat je allemaal doet en ook nog geniet van je leventje in Suri! Tuurlijk wat wil je je zit in SURI.... Meid je mist helemaal nix. Dus geniet er nog maar lekker van.

    Dikke kusssss en we missen je echt heel erg. En trouwens onze Sid van X-factor zit in de finale hahahahha
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Februari 2007 - 22:35

    Sarah:

    NADIAAAAAA!
    Ik wil ook nu daarzo zijn als ik dit allemaaal leees!
    Hier is het gewoon, ja hoe noem je dat.. Dood !
    Veeeel plezier nog!
    Wacht met smart op je volgende verhaaaaaalen! (H)

  • 20 Februari 2007 - 08:15

    Maud:

    Hey Nadia!!
    Vanaf het begin lees ik jouw berichten en bekijk ik de foto's. Het werd nu onderhand tijd om van me te laten horen!!
    Ik vind het super voor je (en jouw vriendinnen) dat je dit mag meemaken. Geniet er maar van, elke dag weer. Je komt maar eens bij robbedoes langs om alles "live" te vertellen!? De foto's vind ik echt ontzettend mooi, dus schiet maar door!! liefs, Maud

  • 20 Februari 2007 - 10:54

    Penny:

    Ey meid.
    Ik ben weer van de partij, maar jeetje wat kan jij veel schrijven. Ik denk er komt geen einde aan. Maar niet getreurd, niet erg, lees het graag.
    Liefs xx ikkkk

  • 20 Februari 2007 - 15:35

    Ansh:

    Jeeey, veel leuke en spannende verhalen!! Lekker lang, dan hebben we ook veel te lezen ;)

    Als je je straat gaat bewonderen..kijk dan ook even voor een Angelastraat! ;)

    xx Ansh

  • 20 Februari 2007 - 20:17

    Cindy:

    Hai naatje!

    Wat een leuke verhalen! Het lijkt me echt stoer daar in Suriname. Wist je nog bij Benito, jaja daar hebben we onze moves laten zien! Whuiahaa ! Ik was aant werken vandaag kwam die langs gelopen, hiihi! Suriname koppel ik nu al helemaal aan de beats.

    Veel plezier en maak daar de boel maar gek zoals je hier altijd doet! Hhaha! Laf ya! X

  • 27 Februari 2007 - 16:30

    Anisa:

    Hey suriname-maatje ;)

    Was wel nieuwsgierig naar je site en eigenlijk hoor ik nu info op te zoeken voor mijn training, maar ik kon het niet laten om even een kijkje te nemen :p

    Al spreek ik je natuurlijk ook wel en hoor ik van je avonturen, toch is het leuk om ze ff te lezen en foto's te bekijken...:)

    Tot morgen!

    Groetjes,
    Anisa

  • 27 Februari 2007 - 20:18

    Ansh:

    Heey Naatje,

    Ik vond het echt super om je stem weer even te horen! Toen ik de telefoon opnam en ´Heeeeeeeeeeeeeey´ hoorde dacht ik echt ff ´Heey die stem die ken ik!´ Khad traantjes in mn ogen staan zó leuk vond ik het!
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!!
    Misje!

    xx Ansh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Zooals de meeste van jullie wel zullen weten, ben ik Nadia (ja het is echt waar!). Ik ga 5 maanden naar Suriname om stage te lopen, maar ook om het Surinaams leventje te proeven! Ik ga dit niet alleen doen. Ik ga samen met Hens en Ellen naar Suri, lekker gezellig. Ik zou zeggen: Welkom op mijn site, veel plezier en laat Vooral een berichtje achter!!! Alvast bedankt xx Nadia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 16725

Voorgaande reizen:

30 Januari 2007 - 27 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: