Wazzz Up Deel II - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia Taaza - WaarBenJij.nu Wazzz Up Deel II - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia Taaza - WaarBenJij.nu

Wazzz Up Deel II

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

27 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

De meeste van jullie weten al dat ik begonnen ben aan een salsacursus ( samen met Ellen en Linda). Ik ben alweer bijna aan het eind van de cursus. Ik heb 30 maart namelijk toets. Ik moet dan laten zien wat ik allemaal geleerd heb. Ik zal dan samen met een gevorderde salsadanser 2.5 min salsa dansen en 2.5 min merengue. Wanneer alle deelnemers van die cursus zijn geweest, krijgen we de uitslag. Maar ik hou jullie wel op de hoogte. Wat ik wilde vertellen is, dat ik op 20 maart stage had van 16.00-18.00 uur bij Steuntje. Salsa begint dan om 18.00 uur, dus ik moet op de dinsdag van stage meteen naar salsa. Dinsdag wilde Junior (van Miss EU) mee gaan kijken. Eenmaal aangekomen met Junior bij de salsa, ging hij achterin zitten en ik ging tussen de rest staan. Toen hoorde ik van Linda dat deze les niet lang zal duren. Ik meteen van ’waarom dat dan?’. Wat bleek nou, elektriciteit in de hele straat was uitgevallen. Waardoor wij niet zo lang konden dansen. We moesten ’t puur met daglicht doen. Dus helaas een korte les :s
Voordat dit allemaal gebeurd was, was ik op weg naar Steuntje. Ik zat voor ‘t buurtcentrum om 5 voor 4 te wachten op een begeleidster, omdat de deuren dicht waren. Ik had deze dag mijn haren los en een petje op. Dus ik zat daar voor de deur met mijn hoofd omlaag, omdat ik van alles aan het doen was op mijn telefoon. Ik hoorde dat er een aantal kinderen aan kwamen en voordat ik het wist, stonden zij voor me. Maar ze wisten niet wie ik was, want ik had ze nog niet aangekeken. Zij herkende me namelijk niet. Na ongeveer 5 min. keek ik een aantal kinderen aan en Ruben (jongetje van 8-9 jaar) zag wie ik was en hij kwam meteen naast me zitten en hield mijn arm vast en zei: ‘You’re so beautifull today, but only today!’ Dus ik keek hem aan en bedankte hem. Maar ik vroeg hem, maar ben ik al die tijd lelijk geweest dan en toen moest hij lachen. Toen keek ik weer een meisje (Shaista) aan die ik ook begeleid en zij wist ook niet dat ik het was. Ik keek haar en ze zei: ‘Juffrouw is zo mooi!’ en ze bleef naar me kijken :D Echt lieve kinderen.

Op donderdag 22 maart ben ik samen met Linda naar de Herman Jozef school geweest voor judodemonstraties. Er zijn een aantal CIOS studenten naar Suriname gekomen om basisschool kinderen enthousiast te krijgen over de sport en zo over te halen om te judoën. De CIOS studenten hebben vanuit Judo Bond Nederland scholen geselecteerd gekregen om hier een demonstratie te geven. Donderdag was de Herman Jozef school aan de beurt en Linda vond het wel leuk om dan aanwezig te zijn tijdens deze demonstratie. Ik had toch verteld over de schoolleider die jarig was, nou hij is de directeur van de Herman Jozef school. Dus ik besloot om ook maar mee te gaan. Bij de Herman Jozef heeft Linda mee gedaan aan de demonstratie en ik heb alleen een beetje kennis gemaakt met de jongens ( CIOS studenten) en foto’s gemaakt. De kinderen waren erg enthousiast en dit was erg leuk om te zien. Na de Herman Jozef hoorde we dat de O.S. Mayosteeg aan de beurt was. Dus Linda en ik meteen van hey, daar lopen wij stage. Wij waren natuurlijk meteen mee gegaan. Wij kwamen aan op de school en een aantal kinderen en leerkrachten vroegen ons wat we kwamen doen op een donderdag. Wij hadden dan uitgelegd dat er een judodemonstratie gaat plaats vinden op hun school. Zij vroegen ons of wij mee gingen doen. Ik zei voor de grap dat ik dan ging meedoen, maar dit had ik niet moeten doen. Een van de jongens had dit gehoord en vroeg of ik echt ging meedoen. Hij gelijk van ‘Je mag mijn pak wel lenen, want ik ga niet meedoen.’ Hij dacht dat ik blufte en ik trok zijn judo jasje aan. Gelijk iedereen van ga je echt meedoen? Nou voordat ik het wist stond ik op de mat samen met Linda en een aantal van de jongens. Ik moest dan tegen Linda vechten ( eitje natuurlijk :D ). Maar voordat je begint met vechten, moet je de sensai eerst groeten. Eerst stonden we allemaal, en toen ging iedereen zitten. Dus ik ook meteen zitten anders kon je zien dat ik een neppe judoka was. Ik ging naast Linda zitten en ze waren een beetje aan het bewegen en ik zat stil en ik keek goed naar de CIOS studenten en naar Linda en ik probeerde ze een beetje na te doen. Daarna vroeg ik Linda wat er nu ging gebeuren. Linda moest lachen en ze legde uit dat we nu gaan groeten. Nadat we elkaar hadden gegroet, moesten we dus gaan vechten zeg maar. Nou Linda had moeten zweten, want het enige wat ze hoefde te doen,was me neer lappen. Voordat ik de mat op ging zei ik tegen de jongens die niet meededen aan de demonstratie, dat ze me moesten aanmoedigen. Toen ik steeds neer gelapt :D werd door Linda, hoorde je de jongens op de achtergrond roepen: ‘Go Nadia, go Nadia!’ Echt lachen.
Op vrijdag 23 maart zijn Linda en ik weer mee geweest met de CIOS studenten. Zij hebben dan weer demonstraties moeten geven op 2 scholen. Linda heeft wel meegedaan, maar ik niet. Ik heb alleen foto’s gemaakt. Op het einde van de demonstratie, kregen we van de schoolleider bevroren sap, dus ijs. En hij stopte deze flesje in een bak met kraanwater, zodat het sneller kon smelten. De jongens waren van plan om me de dag ervoor al vol te gooien met water. Dus ik probeerde ze zoveel mogelijk te vermijden deze dag. Voordat ik het in de gaten had, had ik 3 jongens achter me aan zitten. Twee jongens hadden een grote fles met water en 1 had dat bakje met water waar die ijsflesjes in hadden gelegen. Dus kun je nagaan, dat water wat in de bak zat was koud. Ik kreeg als eerste de bak over me hele rug en daarna 1 van de flessen. Ik was dus van achter behoorlijk nat. En we hadden toen nog maar 1 school gehad. Op school 2 heb ik 1 van de jongens terug gepakt. Ik had een flesje uit hun busje gejat, daar had ik dan sinaasappelsap gemengd met water. Dus als je dat over je heen krijgt, gaat het lekker plakken. Ik 1 van de jongens ( die mij het meest had nat gemaakt) terug gepakt. Hij plakte helemaal, maar er zaten ook bijen achter hem aan. Ik zoiets van: don’t mess with me!

Op zaterdag 24 maart is Linda samen met de jongens van CIOS vertrokken naar het binnenland, naar Brownberg. Ellen en ik zijn dat weekend gewoon thuis gebleven. We zijn die morgen even naar de stad geweest. Die avond was er een Party van de Party Squad en wij hadden natuurlijk kaartjes gekocht daarvoor. We zijn samen met een vriend daar naartoe geweest. Toen we daar aan kwamen was ’t best druk. Een kilometer voor de poort van de ingang stonden allemaal auto’s geparkeerd. Maar Party Squad was erg cool en eindelijk heb ik ze een keer live gezien en meegemaakt. We hebben die avond wel regen gehad, dus mijn schoenen waren op ’t einde van de avond zeike nat en helemaal onder de modder. Maar ik heb ook een handtekening van Dj Jerry en Ruben weten te bemachtigen en een Mixtape. Dus mijn dagje kon niet meer stuk. Helaas dat Ellen en ik geen fototoestel hadden mee genomen, volgende keer beter :D!

Linda en ik hadden vandaag dus ook gewoon weer stage op de O.S. Mayosteeg. Wanneer we geen les hoeven te geven, gaan we altijd in de mediatheek zitten. Dus gister na onze dramales wilde we even naar de mediatheek gaan om te evalueren over de les, dus wij liepen naar binnen en we zagen 3 zusters en 3 kinderen. Er was een of ander gezondheidsonderzoekje bezig op de school. Dus wij: Ooh sorry, we wisten niet dat u hier bezig was. Dus Linda wilde net de deur dicht maken en ze zag een weegschaal liggen op de grond. Ze vertelde me dit en ik meteen van: Ja Lin, kom we gaan ons wegen, even vragen of het mag. We besloten om tijdens de pauze te gaan vragen. Nou de pauze was aangebroken, dus Linda en ik snel naar boven. Wij lopen weer de mediatheek binnen en we gingen vragen of we ons mochten wegen. 1 van de zusters keek ons raar aan, maar het mocht.
Ik ging als eerste erop en ja hoor, ik was een beetje bij gekomen. Daarna ging Linda erop staat en zij meteen: Nee dat ding klopt niet, hier staat dat ik ben afgevallen. Dus ik ging gewoon met Linda mee en ik zei: Nee dat ding is inderdaad stuk :D

Nou lekker weer een lang verhaal erbij. Moest ook wel, omdat ik een tijdje niets van me heb laten horen. Ik hoop dat jullie het allemaal leuk en interessant vonden en laat me weten wat je ervan vond.

Dan is er nog iets: Waar blijven mijn brieven mensen. Ik dacht na mijn mededeling op de site, krijg ik zeker meer dan 10 brieven, maar neeh hoor ;) hahaha

Nou ik spreek jullie snel weer allemaal en het beste verder! Hou je goed

Love you all
Naatje

Ps: Willy thanks voor uw brief en u zult spoedig horen van mij en Linda :D

  • 28 Maart 2007 - 14:23

    Monique:

    Hoi Nadia,

    Gezellig je bericht weer te lezen. Ik dacht vandaag nog aan je (ik geloof dus niet in toeval!). Als ik je site lees is het net alsof je zelf vertelt. Heb ik dat alleen, of...? Zo te horen (lezen) breng je daar flink wat leven in de brouwerij, net als hier. Hier schijnt de zon nu ook dus net heb ik ff in de tuin gezeten, ff wat zonnevitamientjes opvangen. Goed van je dat je je gewicht op pijl houdt! Ik ben met het Sonja Bakker dieet begonnen, was echt nodig. Daarnaast fiets en ren ik een paar keer in de week. Daar heb jij me de vorige keer toe aangezet, goed gedaan joh. Ren je ook nog? Of is de salsa daarvoor in de plaats gekomen? Goede vervanger lijkt me.

    Alweer de groetjes vanuit Schin op Geul en ik wens je weer veel plezier in het verre Suriname...

    Liefs,
    Monique

  • 28 Maart 2007 - 19:06

    Ansh:

    Hoi Dropje!

    Mijn brief is onderweg meid! Ik heb in ieder geval de weddenschap met mijn vader gewonnen want hij is niet afgelopen zaterdag al aangekomen haha! Jeey! Ik wens je alvast heel veel succes met je Mega-Salsa-af-dans! haha! Je kunt het! Ben benieuwd wie van jullie drieen de absolute Salsa-Queen zal worden!!!!

    xx Ansh

  • 02 April 2007 - 09:57

    Justin:

    heeyz nadia

    nou wij zitten weer in het bar koude nederland:S het is hier wel mooi weer.. de zon schijnt maar het is wel gruwelijk koud.. wel een flink verschil als het eerst ronde de 35 is en nu rond de 15..brrrr.. nou bronsberg was super gaaf!! je hebt echt heel veel gemist.. je had eindelijk revange kunnen nemen op het water gooien..maarja je wilde niet omdat je naar de partysquat wilde;) maar niet getreurd wij hebben het beide gedaan.. we zijn maandag heerlijk naar de afterparty geweest.. was echt gruwelijk!! iedereen was hard naar de klote en laurens en sirach hebben de wagen van vincents schoonvader nog lekker ondergekotst!! dat was het enige mindere eraan.. maarja ik hoorde dat heb bij jullie veel regende.. ik zal wel een beetje zon terug sturen zodat jullie ook weer wat hebben:P.. nou heel veel groetjes

    xxx justin

    PS gefeliciteerd met het slagen van je salsatoets;)

  • 03 April 2007 - 15:39

    Mam Van Linda:

    geslaagd voor Salsa!
    PROFICIAT!
    Nadia, petje af voor jou. Je bent echt dapper dat je zo de judomat durft op te stappen.

  • 03 April 2007 - 22:07

    Ghizlane:

    ewaaaa, Nadiaaa/khnoena van mijj!!!

    alles goed?
    Ja, ghizlane komt er net pas achter dat je zo'n dagboek bij houdt, ja leuk leuk..

    weet je wat pas leuk is, JIJ DAAR IN SURINAME!! Wallah ben echt super blij voor je en hoop echt dat je het nog leuker zult hebben insha Allah,

    Enne ben je al geslaagd voor die salsacursus? k ben benieuwd, zodra je terug bent ga je het me leren insha Allah..

    && ben je nog heel toevallig ergens een ghizlanestraat tegengekomen, tja het zou kunnen er bestaat ten slotte eenn saint ghizlain in frankrijk dus een ghizlanestraat in suriname is t minste wat er kan zijn (okeej ghiz gaat los en het gaat helemaal nergens over..hahahah)

    maarja nogmaal hoop ik echt dat je het naar je zin hebt, ook al heb je het echt bewezen dan toch wens ik je nog meer..

    && Take Care enn ik ga je insha Allah een kaartje sturen.. hihihi ben nu al aan t bedenken wat er op moet gaan staan...

    Gayr,, Mich loves jou.. dikke Kuss en van alles het beste!!

    Salamou3aleykoummm (L)khnoenaaa

  • 10 April 2007 - 13:42

    Imane:

    hey hey
    Boh!! hhahah al di tijd dat ik naar barcelona was allemaal leuke verhaaltjes en foto`s erbij gezet hahha ik zit al een uur op je site te lezen en foto`s kijken hahah echt leuk allemaal:D ahaahha
    Ik ga maar verder met je verhaaltjes lezen kben nog niet klaar!! aahahah
    doei doei kusjes imane
    Groetjes uit Barcelona ahha

  • 22 April 2007 - 16:20

    Vlady:

    ayyy nadiaaaa..leuke fotos heb jij!! ^^, wanneer kom je terug? gr. vlad en c.

  • 27 April 2007 - 19:17

    ,Laila,Salima,Jamila:

    HOI nadia wij zijn nu in frankrijk iedereen heeft de foto,s gezien en ze vinden het super leuk. en ze zeggen allamaal se3det Nadia
    elmouhiem blijf niet te lang in de zon zegt iedereen
    en amuseer je !!!!!!!!!!
    kusjes en groetjes WIJ ALLAMAAL !!!!!

  • 03 Mei 2007 - 08:37

    Willy:

    hé nadia, bedankt voor de leuke tijd in Suriname. Het was echt super. We hebben genoten!!! Voor de terugreis kun je best nog een grote tas meenemen. Er wordt helemaal niet gekeken hoeveel handbagage je hebt. Je wordt wel gefouilleerd in Suriname en je handbagage wordt nagekeken. En als je in Nederland aankomt, staat ongeveer 20 douaniers op je wachten om je te verwelkomen!!!!! Best wel spannend. Nogmaals heel hartelijk bedankt dat jullie, jij en Ellen en Linda ons verblijf zo leuk hebben gemaakt!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Zooals de meeste van jullie wel zullen weten, ben ik Nadia (ja het is echt waar!). Ik ga 5 maanden naar Suriname om stage te lopen, maar ook om het Surinaams leventje te proeven! Ik ga dit niet alleen doen. Ik ga samen met Hens en Ellen naar Suri, lekker gezellig. Ik zou zeggen: Welkom op mijn site, veel plezier en laat Vooral een berichtje achter!!! Alvast bedankt xx Nadia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 16725

Voorgaande reizen:

30 Januari 2007 - 27 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: