Nadia's Avonturen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia Taaza - WaarBenJij.nu Nadia's Avonturen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia Taaza - WaarBenJij.nu

Nadia's Avonturen

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

01 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve lezers van me!

Het is weer tijd voor Nadia’s nieuwe avonturen :D Ik hoop dat jullie er zin in hebben.
Over stage zelf is niet echt veel te vertellen. Er zijn alleen een aantal onduidelijkheden. Maar hier wordt aan gewerkt, dus het komt allemaal goed. Linda en ik waren op een basisschool waar we ons project aan het uitvoeren zijn. En net als de kinderen hebben wij ook recht op pauze. Dus Linda en ik gingen lekker buiten tussen de kinderen zitten (doen we trouwens altijd). Uit het niets kwam er een klein meisje naar me toe. Ik geloof dat ze iets van 9/10 jaar was. Toen zei ze: Juf, je bent me tante hoor! Dus ik zo: Ja is goed, als dat van jou mag graag! (Sweet :D)
De week daarop ben ik samen met de kinderen van klas 5 naar hun gymplaats meegelopen. Deze is aan de overkant van de school en het is een grote grasveld. Ze gymen dus buiten en op blote voeten. Maar goed, toen ik dus met de kids liep naar hun gymlerares, werd ik aangesproken door een meisje uit deze klas. Ze zei: Juf, je bent mooi hoor! Heerlijk al die complimenten :D

Misschien hebben jullie het wel meegekregen dat op 23 Februari de Miss EU werd gehouden in Paramaribo. Het is voor het eerst dat zo’n show hier gehouden wordt. Ik ben samen met Linda, Ellen en Junior (half Suri stagiair uit A’dam). Wij waren van te voren met z’n vieren naar een soort Mec geweest om te eten. Dus wij allemaal snel eten omdat we dachten dat we anders te laat zouden komen. De show begon om 7 uur. Junior zei al: Surinamers kennende beginnen laat, dus de show zal wel rond half 9 beginnen. Nou eenmaal aangekomen bij de ANS (Sporthal), stond er buiten een dansgroep te dansen. Dit was wel cool om te zien. Daarna zijn we naar binnen gegaan en de zaal was mooi aangekleed. En zoals Junior al zei, begon de show iets na half 9. Er was een Surinaamse presentator en een Turkse Presentatrice. Miss EU werd ook mogelijk gemaakt door een Turkse organisatie. Alleen hadden we moeite om de presentatrice te verstaan, ze sprak erg onduidelijk Engels. Maar ik vond de show te langdradig. De dames moesten ook sieraden en ontwerpen showen enzo. Dus 1 grote reclame avond. Uiteindelijk heeft Miss Spanje gewonnen. Nederland lag er natuurlijk de eerste ronde al uit. Wat wel leuk was om te zien, was bij de ronde ‘traditionele kleding’ kwam Miss Nederland met kloppen enzo naar buiten lopen :D De winnaar kreeg trouwens 20.000 euries!!
Maar om eerlijk te zijn vond ik de show niet voor herhaling vatbaar, maar voor 1 keer kan geen kwaad!

Verder zijn we afgelopen weekend naar het binnenland geweest. Lekker een tripje met bijna 70 stagiaires en alweer allemaal Nederlanders! Alleen de mensen van de organisatie waren Surinaams. Ons tripje was in Gusterie. We waren ook naar Bigi Poika geweest. Dit was op een zondag. Bigi Poika is een indianendorp.
We vetrokken op zaterdag morgen dan richting Gusterie We gingen dan met 3 gewone stadsbusje. De heenweg was echt proppen. Linda, Ellen en ik zaten met Richard op de achterbank. Nou we zaten echt lekker krap. Iedereen had een grote tas bij zich en de busjes hebben geen bagageruimte. Dus alles moest je maar naast je benen leggen. Op de heenweg was het ook nog eens erg warm, dus het was erg hot hot. De busjes hier rijden erg hard. Om naar het binnenland te rijden, rijd je eerst door de stad en daarna door grote zandwegen. En op deze zandwegen had je veel modder en diepe kuilen. Er was gewoon een moment dat wij (de mensen op de achterbank) een stuk de lucht in vlogen, omdat de Chauffeur het leuk vond om erg hard te gaan rijden, terwijl er kuilen waren. Ook vonden we het erg spannend als we door een grote plas moesten rijden, we waren benieuwd of we bleven hangen in de modder. Maar de busjes waren erg sterk, dus echt veel respect moet ik zeggen!
Ik zal even vertellen wat ons programma was. Bij aankomst hebben we eerst onze hangmatten opgehangen in de grote hut, dit was ons lekker bedje. Ook hebben we de klamboes moeten vastmaken. Daarna had je de gelegenheid om te gaan zwemmen in de kreek. Deze lag gewoon naast alle hutten. Ik ben niet gaan zwemmen, ik had mijn bikini niet meegenomen. Nadat iedereen een beetje had gezwommen, hebben we met z’n alle een boswandeling gemaakt in het tropisch regenwoud. Dit was echt super om te zien. Overal waar je keek, zag je mooi groen. We hadden een flink stuk gelopen. Tijdens onze wandeling kregen van de gids uitleg bij verschillende planten/bomen. Dit was wel interessant om te horen. We kwamen onderweg ook een slang tegen. Deze slang was zeker weten Mijn 2e slang al, ik ben benieuwd hoeveel er nog meer gaan volgen ;)
Na de boswandeling hebben Lin en ik een beetje gevoetbald, we hadden blijkbaar nog wat conditie over hha :P Daarna hebben we lekker gegeten. We hebben echt in mindere dan 24 uur 6 maaltijden gehad. Niet meer normaal gewoon. We werden wel lekker verwend zeg! Ik hou van eten, dus ik vond het niet erg :D
Rond een uur of 9/10 kwam DJ Mario draaien in the Bush Bush, we lagen dus laat in ons hangmatje. De volgende morgen ging bijna iedereen zich wassen in de kreek. Nou ik deed alleen me voeten erin en er glipte iets langs me voeten. Ik begon te schreeuwen, want het voelde echt te vies aan (ik ben en blijf een meisje he). Maar nadat ik gestopt was, begon Linda hahah ;) Ellen was een bikkel, zij ging erin liggen, nou mij niet gezien dus. Dan maar stinken he :D
Na het ontbijt kon de ene helft gaan kanoën en de andere helft kon op safaritocht. Nou 3 keer raden wat ik ging doen. Linda, Ellen en ik gingen lekker achterin in de jeep zitten. Nou het ging er hard aan toe! We vlogen achterin alle kanten op. We scheurden echt door het zand, maar het was echt vet om mee te maken. Ik wilde aan het einde van de rit nog een keer gaan, maar dat ging helaas niet! (Volgende keer beter)
We hebben tijdens de safari ook een indianendorp bezocht, Bigi Poika. Na de safari hebben we Roti gehad, echt lekker Surinaams eten! Ik vond ons tripje erg geslaagd, het was erg gezellig en erg goed verzorgd. We gaan over een paar weken weer zo’n tripje maken, maak je maar geen zorgen we houden je wel op de hoogte!

Ik vertelde een keer een jongen mijn naam en toen zei hij: Hey zo heet een auto! Ik meteen Yeah Right, mij houd je niet voor de gek, sorry :D
Hij meteen van, nee het is echt zo. Ik was daarna op een dag op weg naar stage. Dus ik zat in de bus en we reden langs een autogarage. En ik zag inderdaad aan de zijkant van een auto met koeie letters ‘NADIA’ staan. Nou ik geloofde me ogen niet. Eerst een straatnaam en nu ook een auto. Nou geweldig! Het is trouwens Toyota Nadia hahah :D (klinkt raar). Maar ik wilde dit nog even aan jullie kwijt!

Zo nu zijn jullie weer een verhaal rijker, ik hoop dat het een beetje leesbaar is! De foto’s bij dit verhaaltje zullen snel volgen, dus Don’t Worry!

Tot snel Mi Goedoes
Love Ya’ll xx Nadia

Ps:
- Penny alvast veel success bij het lezen van dit verhaal, dus speciaal voor jou extra lekker lang.
- Maud, echt super Cool voor je reactie. Ik vroeg me al af, wanneer gaat ze iets plaatsen ahah :D Ik zal zeker na me stage weer even langskomen met al mijn verhalen!
- Oohja, hallo lezers van me, waar blijven mijn brieven. Ik kijk elke dag in de brievenbus hoor ;)

  • 01 Maart 2007 - 20:43

    Ansh:

    TOYOTA NADIA!!! WHAHAHAHA..enne issie net zo mooi als de golf IV???

    Brieven brieven?? Ik kijk ook elke dag in mijn brievenbus ;)

    Yes dat was weer een lekker lang verhaal! Verheug me nu alweer op de volgende!! ;)

    xx Ansh

  • 01 Maart 2007 - 21:43

    Sjinnie!:

    Hai meid!!!

    Nog bedankt voor het cadeautje! Nu ruik ik weer lekker tropisch! Hihih! Wat een lieve dinnetjes heb ik toch, laf ya! XX

  • 02 Maart 2007 - 11:18

    Mam Van Linda:

    Ik kijk ook iedere keer naar de verhalen van jou en Ellen. Dat geeft een aanvulling op het verhaal van Linda. Dat is mooi. Zo krijg ik een compleet beeld van wat jullie daar allemaal doen. En als iedereen nu ook nog verschillende foto's erop zet dan kunnen we ze uitwisselen. Heel leuk geschreven jou verhaal. Ik wacht alweer op jullie volgende avontuur.

  • 02 Maart 2007 - 11:39

    Penny:

    Hallo Nadia,
    Denk je dat ik niks beters te doen heb, ofzoooo :D.
    Trouwens echt niks voor mij die slangen, ik rende terug naar Nederland. hahaha.

    xxx

  • 02 Maart 2007 - 13:18

    Karmousa:

    Ja sorry hoor, maar ik noem dit geen stage meer. Maar daar waren we al over eens dacht ik zo...

  • 02 Maart 2007 - 20:08

    Lin:

    Heyyzzzz Naatje!!

    Ja ja, was echt een super trip he. Op naar de volgende, maar dan wel eentje waar we ons kunnen wassen, haha!
    Het dansen in het zand was ook echt te gek. Vanavond weer he, maar dan zonder zand.. Wij gaan die battle zekerss winnen...

    ik ga me ff warm draaien op de mat, ik zie je strx!!
    Mazzel, liefs xxxx dien buurmaedje Lin

  • 04 Maart 2007 - 15:36

    Nadia Zelf:

    Hey Ansh, Neej de Golf IV is inderdaad nog mooier, maar ik was al blij dat er een auto naar mij vernoemd was :D

    Cinnie geen danke meid voor het kadootje. Daar heb je vrienden voor he :)

    Moeder van Linda, super leuke reactie! Ik zal er zo snel mogelijk een nieuw verhaal opzetten om ook op de hoogte te houden natuurlijk!!

    Hey Penny ik dacht dat je een Die Hard was, maar blijkbaar niet! Maar in je vrije tijd mag je mijn verhalen wel lezen :D

    Karmousa, laten we het een stagevakantie noemen haha :P

    Hey Buurmeisje, coole reactie. We gaan later The Battle winnen natuurlijk! we spreken elkaar Thuis wel. Tot Laterss Lin


    xx Nadia Zelf

  • 06 Maart 2007 - 11:18

    Imane:

    ahahah hey sgattie
    wat een verhaal ahaah
    bah bah die slangen ik ze het helemaal voor me hoe je wegrend(zoals altijd ahhahaah) en jah idd het is een auto best mooi:) haah(kheb ff gegoogeld)
    maar goed we bellen nog wel okey:D boussa imane

  • 08 Maart 2007 - 07:34

    Marlie:

    He, echt megaleuk die verhalen van jullie. Zijn net van die journaals die je bijhoudt!! Verwacht wel n foto van die auto te zien he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Zooals de meeste van jullie wel zullen weten, ben ik Nadia (ja het is echt waar!). Ik ga 5 maanden naar Suriname om stage te lopen, maar ook om het Surinaams leventje te proeven! Ik ga dit niet alleen doen. Ik ga samen met Hens en Ellen naar Suri, lekker gezellig. Ik zou zeggen: Welkom op mijn site, veel plezier en laat Vooral een berichtje achter!!! Alvast bedankt xx Nadia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 16724

Voorgaande reizen:

30 Januari 2007 - 27 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: